Mijn notebook van HP is nu ruim een maand kapot. Alleen al het maken van een afspraak voor de reparatie duurde meer dan 2 weken. Qplaza, de webshop, had verzuimd de juiste stickers met ‘service-tag’ en ‘product nummer’ te plakken en zodoende kon en wilde HP mij in eerste instantie niet helpen.
Na veel heen-en-weer-gebel en van het kastje (Qplaza) naar de muur (HP) en van de ene muur (helpdesk) naar de andere (reparatiecentrum) gestuurd te worden is de laptop (na 3 afspraken, waarvan er 2 niet werden nageleefd door HP of transporteur UPS) eindelijk opgehaald.
Het einde leek in zicht. Acht tot tien werkdagen zou het duren. Woensdag 30 januari is hij opgehaald en vandaag 15 februari en 12 werkdagen later toch maar even contact opgenomen met de service-chat.
DXXXXXX: Goedemiddag en hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP chat ondersteuning. Mijn naam is DXXXXXX, samen met u zal ik proberen het door u in de chat aangegeven probleem op te lossen. Waar kan ik u mee van dienst zijn?
Michiel Simonis: Goedemiddag, ik heb 2 en een halve week mijn notebook op laten halen voor reparatie, maar sindsdien niets meer gehoord?
DXXXXXX: Ok, ik zal eens even voor u nakijken wat de status van deze reparatie is. Heeft u voor mij een reparatienummer?
Michiel Simonis: repnr: z13XXXX
DXXXXXX: Ok, ik ga het even nakijken. Heeft u even een moment voor mij?
Michiel Simonis: Graag
DXXXXXX: Ok, het systeem werkt op dit moment niet, ik ga dan ook even contact opnemen met het reparatiecentrum, heeft u even een moment voor mij?
Michiel Simonis: Ja hoor.
Michiel Simonis: Ik hoop voor u dat u niet net zo lang als ik aan de lijn gehouden wordt. De eerste melding van die kapotte laptop is van anderhalve maand geleden.
DXXXXXX: Bedankt voor het wachten, ik heb het even voor u nagevraagd en op dit moment staat het systeem nog op in reparatie. Op dit moment is er tot mijn spijt dan ook niet meer bekend over wanneer het apparaat teruggeleverd gaat worden.
Michiel Simonis: Ik dacht dat de repa-tijd tussen de 8 en 10 werkdagen was?
DXXXXXX: Er wordt normaal gesproken geprobeerd om de reparatietijd rond de 10 werkdagen te houden, echter het kan altijd voorkomen dat er een defect niet gevonden kan worden of dat er onderdelen niet op voorraad zijn waardoor de reparatie langer gaat duren. Mijn excuses voor dit ongemak.
Michiel Simonis: Na welke termijn gaat er een coulance-regeling in zodat een nieuw of vergelijkbaar apparaat geleverd wordt?
DXXXXXX: Daar heb ik verder geen informatie over, normaal gesproken zal dit niet snel gedaan worden. Dit aangezien het altijd voor kan komen dat een reparatie door onvoorziene omstandigheden langer duurt. Ik kan u dan ook alleen aanraden nog even geduld te hebben.
Michiel Simonis: Zoals ik schreef de eerste melding van de kapotte laptop dateert van eind december/begin januari. En ik vind het wel lang duren.
DXXXXXX: Ik begrijp dat dit vervelend is, maar zoals gezegd kan ik er verder op dit moment geen invloed op uitoefenen en kan ik u alleen vragen nog even af te wachten.
Michiel Simonis: Nog 5 maanden en de garantie is verlopen, kan het zijn dat ik zo lang moet wachten?
DXXXXXX: Nee hoor, zo lang zal het zeker niet gaan duren. Maar het systeem is om eerlijk te zijn niet zo heel lang weg. De 10 werkdagen zijn net verstreken. Ik wil u dan ook vragen het nog even af te wachten.
Michiel Simonis: Ok bedankt. Nog een vraagje. Ik ben bezig met een online blog/soap over deze affaire. Heeft u bezwaar tegen een figurantenrol in deze?
DXXXXXX: Daar heb ik wel bezwaar tegen, ik wil u dan ook vragen verder geen namen van werknemers hierop te vermelden.
Michiel Simonis: Prima, ik zal er rekening mee houden. Een prettige dag.
DXXXXXX: Als u verder geen vragen heeft kunt u de verbinding verbreken met de knop in de rechter bovenhoek. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben dan zien wij u graag terug in de chat. Ik wens u een prettige dag verder.
Michiel Simonis: U ook.